Romero: “Els valors actuals tenen una disparitat enorme amb els preus reals i els del mercat immobiliari”

El grup Compromís ha presentat una moció perquè el Ministeri d’Economia i Hisenda revise l’Impost de Béns Immobles que paguen els veïns d’Orpesa. Segons ha explicat el regidor Josep Lluís Romero, “l’increment dels valors cadastrals ha tingut una elevada repercussió econòmica en diversos impostos, entre ells, l’IBI, els valors actuals tenen una disparitat enorme amb els preus reals i del mercat immobiliari”. Romero ha subratllat que els valors cadastrals que s’apliquen en 2016 són molt diferents als de l’any 2002, moment en el es va aprovar el ‘castastrazo’ que va fer pujar l’IBI un 10% anual durant deu anys”.

No obstant això, les entitats bancàries que han reduït fins a un 50% de mitjana les valoracions dels immobles en operacions hipotecaries que estan avalades pels tècnics en peritatges vigents, segons denuncia el regidor de Compromís. “Els veïns d’Orpesa no tenen la culpa de la bombolla immobiliària que es va gestar, es va desenvolupar i va explotar en la passada dècada però es veuen obligats a pagar impostos pel valor real del seu immobles, i no pels valors d’una ponència de 2002 . Els valors cadastrals han baixat i haurien de pagar d’acord amb aquesta baixada”.

Per tot això, segons la proposta de Compromís, es fa necessària una actualització dels valors cadastrals d’Orpesa a la realitat de mercat, determinada per la situació econòmica actual i que té el seu reflex en les actuals peritatges de les entitats bancàries. “D’aquesta manera, a més de cenyir-se a la realitat actual, es reduiria una important càrrega fiscal als ciutadans, tenint un important efecte pal·liatiu en aquesta conjuntura econòmica actual”, ha assegurat Romero. Per tant, en la moció “instem a l’òrgan competent del Ministeri a revisar els coeficient dels valors cadastrals de caràcter general, aplicables a tots els immobles urbans d’Orpesa”.