Compromís defensarà en totes les institucions la no intervenció en aquest enclavament natural ubicat en el litoral d’Orpesa i no permetrà que s’altere el seu aspecte original

Compromís per Orpesa vol manifestar el seu posicionament ferm de conservar l’Illeta de la platja de Morro de Gos en el seu estat natural. El col·lectiu valencianista d’Orpesa defensarà en totes les institucions en que Compromís està present la no intervenció en aquest enclavament natural ubicat en el litoral d’Orpesa i no permetrà que s’altere el seu aspecte original. Per a Compromís, cap interès particular pot justificar la destrucció d’un punt tan estimat pels veïns i tan icònic del litoral orpesí.

Compromís realitza aquest comunicat després que un nombre d’estiuejants demanara davant la porta del Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic mesures per a “arreglar” (sic) les platjes de Morro de Gos i de les Amplàries. Segons apunten aquestes persones, “todas las soluciones -sin alternativas- apuntan al cierre del islote de la Illeta para evitar la desaparición de la playa de Morro de Gos”.

Des de Compromís reiterem la necessitat de protegir l’Illeta d’Orpesa malgrat les pressions dels estiuejants i demana a la resta de partits de la corporació municipal que es posicionen a favor de conservar l’Illeta en el seu estat original. La formació valencianista remarca que la mancança de sorra en Morro de Gos és conseqüència de les borrasques patides els anys anteriors i que la solució a aquesta problemàtica no pot passar, en cap cas, per destruir l’Illeta d’Orpesa.