El portaveu de Compromís per Orpesa, Eric Traver, considera que les quantitats invertides en publicitat són “exagerades i injustificades” i que no responen als interessos dels orpesins

El portaveu de Compromís per Orpesa, Eric Traver, ha criticat les despeses en propaganda realitzades per l’Ajuntament d’Orpesa durant els últims anys ja que considera que les quantitats invertides en publicitat són “exagerades i injustificades”. Per a Traver, “gastar 223.148 euros de diners públics en un any en mitjans de comunicació és una despesa molt elevada i innecessària ja que no respon a les necessitats dels veïns d’Orpesa. És una manera encoberta de guanyar-se la simpatia dels mitjans per a que no et critiquen”.

Compromís per Orpesa va demanar una relació dels diners invertits en publicitat institucional dels últims quatre anys. Segons les dades facilitades per l’Ajuntament, la quantitat total de diners invertits en propaganda ha anat incrementant any rere any, fins situar-se en 189.000 euros l’any 2022, uns 144.000 euros més que 2019.

Alguns exemples:

El Periódico Mediterráneo ha passat de rebre 39.928 euros en 2020 a 70.221 euros en 2022.

El Mundo va rebre 82.533 euros en 2021.

Onda Cero va rebre 12.000 euros en 2021.

Cadena Ser va rebre 17.457 euros en 2022.

El digital Castellón Información va rebre 10.164 euros en 2022.

El digital Todo Oropesa va rebre 4.500 euros en 2022.

“Es tracta d’una manera de gestionar que va posar en funcionament el Partit Popular amb l’alcalde Rafael Albert. Per exemple, l’any 2017 el govern popular va invertir prop de 111.000 euros en publicitat institucional, una xifra que el bipartit PSOE-Ciudadanos ha arribat a doblar. Han copiat la seua manera de funcionar i l’han seguida explotant”, valora el portaveu de Compromís a Orpesa.

Eric Traver remarca que “aquests diners no serveixen per a millorar la qualitat del vida dels orpesins, només serveixen per a promocionar el govern PSOE-Ciutadans i, alhora, per a silenciar qualsevol veu crítica amb la seua gestió. Des de Compromís seguirem treballant per a evitar el balafiament dels diners públics com hem estat fent des que estem al consistori”.